Αρχική

DIL_8205_A

Επιδημιολογία -
Μεθοδολογία Έρευνας

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

στις βιοϊατρικές επιστήμες, την κλινική πράξη και τη δημόσια υγεία

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

Επιδημιολογία - Μεθοδολογία Έρευνας

στις βιοϊατρικές επιστήμες, την κλινική πράξη και τη δημόσια υγεία

Καλώς ήλθατε στην ιστοσελίδα του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών
«Επιδημιολογία – Μεθοδολογία Έρευνας στις βιοϊατρικές επιστήμες, την κλινική πράξη και τη δημόσια υγεία»

Η Επιδημιολογία αποτελεί τη βασική επιστήμη για τη μελέτη της αιτιότητας της ανθρώπινης νοσολογίας. Είναι άρρηκτα συνδεδεμένη τόσο με την άσκηση της προληπτικής ιατρικής και δημόσιας υγείας όσο και με την άσκηση της κλινικής ιατρικής, αφού η θεραπεία αποτελεί ουσιαστικά την αιτία της καλύτερης πρόγνωσης. H ανάδειξη της σημασίας της άσκησης τεκμηριωμένης ιατρικής (evidence based-medicine) σε επίπεδο διάγνωσης, θεραπείας και πρόγνωσης, καθώς και της εκπόνησης αξιόπιστης έρευνας σε όλο το φάσμα των βιοϊατρικών επιστημών, καθιστά την παροχή μεταπτυχιακής εκπαίδευσης και εξειδίκευσης στην Επιδημιολογία και Μεθοδολογία της Έρευνας ιδιαίτερα σημαντική για όλους όσους υπηρετούν τις βιοϊατρικές επιστήμες, την κλινική πράξη και τη δημόσια υγεία.

Αξιοποιώντας τη διεθνή εμπειρία του διδακτικού του προσωπικού, το παρόν ΠΜΣ στοχεύει στην παροχή υψηλής ποιότητας μεταπτυχιακής εκπαίδευσης στην Επιδημιολογία-Μεθοδολογία Έρευνας, ανάλογης αυτής των σημαντικότερων Πανεπιστημίων διεθνώς. Το ΠΜΣ λειτουργεί στην Ιατρική Σχολή Αθηνών από το 2018. Οι απόφοιτοι του ΠΜΣ εργάζονται αποτελεσματικά για την ανάδειξη των προβλημάτων υγείας του πληθυσμού και την αντιμετώπισή τους, την ταυτοποίηση παραγόντων κινδύνου νοσημάτων, την αξιολόγηση προληπτικών και θεραπευτικών μέτρων, καθώς και για την προαγωγή της υγείας σε ατομικό και πληθυσμικό επίπεδο.


Testimonials

Το ΠΜΣ Επιδημιολογίας και Μεθοδολογίας της Έρευνας αποτέλεσε μια σημαντική επιλογή για την ακαδημαϊκή μου εξέλιξη καθώς μου προσέφερε τις απαραίτητες γνώσεις στον τομέα της τεκμηριωμένης ιατρικής και την υλοποίηση υψηλής ποιότητας ερευνητικών μελετών. Η διδακτική ομάδα του μεταπτυχιακού αποτελεί τον πυλώνα του προγράμματος, καθώς με την προσωπική τους εμπειρία και την ενσωμάτωση των πιο πρόσφατων επιστημονικών δεδομένων διαμορφώνουν ένα περιβάλλον μάθησης που ενθαρρύνει την κριτική σκέψη και εμπνέει τους φοιτητές να εμπλακούν ενεργά στην επιστημονική έρευνα. Σήμερα πραγματοποιώ την διδακτορική μου διατριβή σε εξειδικευμένο τμήμα Παιδο-ορθοπαιδικής έρευνας στην Δανία.

Μαρία Τίρτα

Ειδικευόμενη Ιατρός Παιδο-ορθοπαιδικής,
PhD fellow, Aalborg University Hospital, Denmark

Το ΠΜΣ «Επιδημιολογία – Μεθοδολογία Έρευνας στις βιοϊατρικές επιστήμες, την κλινική πράξη και τη δημόσια υγεία» προσφέρει τα απαραίτητα εφόδια για την κατανόηση και τη διεξαγωγή αξιόπιστης επιδημιολογικής έρευνας. Η φοίτησή μου σε αυτό μου επέτρεψε να διευρύνω τις γνώσεις και δεξιότητές μου στο σχεδιασμό και τη συγγραφή επιστημονικών εργασιών, ενώ ταυτόχρονα που πρόσφερε καθοδήγηση στην ορθή άσκηση ιατρικής βασιζόμενης σε τεκμήρια. Σήμερα εργάζομαι ως ειδικευόμενος ιατρός στη Νεφρολογία και παράλληλα επεκτείνω την ερευνητική μου δραστηριότητα στο Εργαστήριο Υγιεινής, Επιδημιολογίας και Ιατρικής Στατιστικής της Ιατρικής Σχολής (ΕΚΠΑ) μέσω της εκπόνησης διδακτορικής διατριβής με στόχο την αξιολόγηση μέτρων πρωτογενούς καρδιαγγειακής πρόληψης σε ασθενείς με χρόνια νεφρική νόσο.

Ιωάννης Μπέλλος

Ειδικευόμενος Ιατρός Νεφρολογίας,
Κλινική Νεφρολογίας και Μεταμόσχευσης Νεφρού, ΓΝΑ «Λαϊκό»,
Υποψήφιος διδάκτωρ, Εργαστήριο Υγιεινής, Επιδημιολογίας και Ιατρικής Στατιστικής, ΕΚΠΑ

Το συγκεκριμένο ΠΜΣ είναι ο ορισμός του ρητού “η γνώση είναι δύναμη” και θα το επέλεγα, οπωσδήποτε, ξανά! Υπό την άριστη καθοδήγηση των διδασκόντων, εξοικειώθηκα με τις έννοιες της επιδημιολογίας και της στατιστικής και απέκτησα την αυτοπεποίθηση να χρησιμοποιώ αυτές τις γνώσεις στην καθημερινή κλινική μου πράξη. Μέσω της δομημένης γνώσης που προσφέρει στην επιλογή του κατάλληλου ερευνητικού σχεδιασμού, στην ανάλυση και ερμηνεία των αποτελεσμάτων, αλλά και στην κριτική αξιολόγηση δημοσιευμένων μελετών, αισθάνομαι πιο σίγουρη να συμμετάσχω ενεργά σε ιατρικά ερευνητικά πρωτόκολλα. Το μάθημα της βιοηθικής ήταν ιδιαιτέρως χρήσιμο στην κατανόηση των ηθικών αρχών και κανόνων που οφείλουν να διέπουν την έρευνα ώστε αυτή να προάγει το κοινό καλό, χωρίς να βλάπτει.

Μαρία-Εμμανουέλλα Σαββίδη

Ειδικευόμενη Ιατρός Οφθαλμολογίας, Ά Πανεπιστημιακή Οφθαλμολογική Κλινική, Ιατρική Σχολή ΕΚΠΑ, ΓΝΑ Γ. Γεννηματάς